Sukces kampanii świątecznej FNW

12 milionów ludzi widziało naszą kampanię „Dogadajmy się w Święta”! Była widoczna w całej Polsce – w pociągach, na dworcach, w komunikacji miejskiej Warszawy, Łodzi, Gdyni i Białegostoku, a także w telewizji i w Internecie. Partnerami kampanii były Fundacja PZU, spółki PKP SA i PKP Intercity

Na tydzień przed Wigilią spot z Michałem Żebrowskim pojawił się na wybranych dworcach i w pociągach dalekobieżnych w całej Polsce – tak, aby kampanię mogły zobaczyć osoby podróżujące do swoich rodzin na Boże Narodzenie. Spot kierował odbiorców na specjalną stronę spokojneswieta.pl z prostymi radami, jak rozmawiać z bliskimi przy Wigilii, aby znaleźć wspólny język pomimo różnic poglądów.

Kampania wchodzi do miast i telewizji

Odbiór kampanii był tak dobry, że na kilka dni przed Świętami mogliśmy znacząco zwiększyć jej zasięg. Dzięki współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie spot pojawił się na wyświetlaczach we wszystkich wagonach metra, autobusach i tramwajach w stolicy. Dwa dni później w ślady Warszawy poszły Gdynia, Łódź i Białystok – dzięki zaangażowaniu władz tych miast kampania pojawiła się również w tamtejszych środkach komunikacji. 23 grudnia emisję spotu rozpoczęła telewizja TVN, a w świątecznym wydaniu „Gazety Wyborczej” ukazała się cała strona z naszymi poradami. Równolegle, przez cały okres Świąt, kampania rozchodziła się na platformach społecznościowych – na samym Instagramie nasz spot został wyświetlony 230 tys. razy.

Jak rozmawiać z rodziną w Święta

Celem kampanii była edukacja na rzecz dialogu – wsparcie rodzin w przekraczaniu podziałów światopoglądowych i w prowadzeniu dobrej rozmowie na sporne tematy. Dlatego 23 i 24 grudnia wypuściliśmy na Facebooku i Instagramie dwie serie konkretnych porad: „Jak rozmawiać z rodziną w Święta” i „Co robić, jeśli zrobi się gorąco?”. Pierwsza dotyczyła ogólnych zasad dobrej rozmowy, a druga radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi przy świątecznym stole. Każdej poradzie towarzyszył konkretny zwrot do użycia w rozmowie.

Wszystkie porady były dostępne na stronie spokojneswieta.pl. Można je było też pobrać w postaci wygodnego Poradnika, sformatowanego do czytania na telefonach – oprócz porad zawiera on dodatkową dawką wiedzy na temat źródeł polaryzacji w rodzinach. Na LinkedInie wypuściliśmy także anglojęzyczną edycję porad świątecznych. Kampania została omówiona w Onecie, Noizz, Wysokich Obcasach, Na Temat, Ngo.pl, Radio Tok FM, Radio Kraków i Nowym Marketingu.

Twórcy kampanii

Kampanię stworzyła dla nas Grupa Nowy Ład. Projekt poprowadzili Wawrzyniec Smoczynski (FNW) i Marzena Szkolak (NŁ), z udziałem Pawła Stremskiego i Filipa Połoski. Reżyserem spotu był Dominik Radecki, operatorem – Łukasz Skotnicki, kierownikiem produkcji – Olek Złotorawski, a w filmie wystąpili: Michał Żebrowski, Malwina Dubowska, Piotr Bąk, Jolanta Ludian, Paweł Rzepniewski i Antoni Wojdyński. Identyfikację graficzną kampanii i stronę stworzyło We3Studio, poradnik projektował Wojtek Gwiazdowski. Dziękujemy wszystkim twórczyniom i twórcom za Wasz wkład i zaangażowanie!

Partnerzy kampanii

Kampania „Dogadajmy się w Święta” nie doszłaby do skutku, gdyby nie jej partnerzy. Dziękujemy partnerom głównym: Fundacji PZU oraz spółkom PKP SA i PKP Intercity. Dziękujemy również partnerom wspierającym, którzy ponieśli kampanię dalej: Warner Bros Poland, TVN, Warszawskiemu Transportowi Publicznemu, Tramwajom Warszawskim, Urzędowi Miasta Stołecznego Warszawy, Urzędowi Miasta Gdyni, Urzędowi Miasta Łodzi i Urzędowi Miasta Białystok!

Poradnik „Dogadajmy się w Święta”

Previous
Previous

Kobiety i mężczyźni: jak zarządzamy pieniędzmi?

Next
Next

Dogadajmy się w Święta – kampania FNW