Dogadajmy się w Święta – kampania FNW

Chcesz mieć spokojne Święta Bożego Narodzenia, ale obawiasz się trudnych rozmów w rodzinie? Przygotowujesz się do wizyty u krewnych i już martwisz się o sporne tematy? Prawie 40 proc. z nas ma w rodzinie osoby o odmiennych poglądach. I prawie każdy z nas zna sytuacje, kiedy ciężko się z nimi dogadać. Jak rozmawiać w Święta, by się nie pokłócić? O tym jest nasza kampania „Dogadajmy się w Święta!”.

Przygotowaliśmy stronę spokojneswieta.pl z prostymi radami na Boże Narodzenie – a dzięki partnerstwu między FNW a Fundacją PZU, PKP Intercity i PKP S.A. powstał spot, który od 12 grudnia można zobaczyć w pociągach Pendolino, Dart i Flirt, na wybranych dworcach, w miejskiej komunikacji w Warszawie, Gdyni i Białymstoku, a także w Internecie. W spocie występują m.in. Michał Żebrowski i Malwina Dubowska.

– Święta to czas, w którym mierzymy się z różnicami poglądów w naszych rodzinach – mówi Wawrzyniec Smoczyński, prezes Fundacji Nowej Wspólnoty. – Gdy nie wiemy, jak zareagować, odczuwamy silne emocje, może dojść do kłótni. Dlatego podpowiadamy, co robić w konkretnych sytuacjach sporu i jak się przygotować na rozmowy w rodzinie, żeby nasze Święta były spokojne i w bliskości.

W spocie, wzorowanym na kultowej już „scenie z planszami„ z filmu „To właśnie miłość" (Love Actually), chętnie oglądanego w trakcie Świąt, Michał Żebrowski przychodzi z pomocą zmęczonej rodzinnymi sporami dziewczynie, którą gra Malwina Dubowska. Padło już pytanie „Kiedy dzieci?" albo „Lewy się skończył?" – pyta lekko humorystycznie, ale przywołując doświadczenie trudnych rozmów przy niejednym stole. 

Według badań 38% Polaków ma w rodzinie kogoś o innych poglądach. Różnią nas kwestie polityczne, ale też obyczajowe, modele rodziny czy style życia. To naturalne, w rodzinie spotykają się różne pokolenia. Jedni mieszkają w dużych miastach, inni w mniejszych albo na wsi. – Chodzi o to, jak się z tymi różnicami obchodzimy. Czy próbujemy się nawzajem zmieniać, czy szanujemy to, że ktoś żyje inaczej i ma do tego prawo – dodaje Smoczyński. 

Spot jest dostępny na YouTube pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=-Xr5X0p_3Zs
Nasze porady na Święta są dostępne na stronie: www.spokojneswieta.pl

Dziękujemy partnerom naszej kampanii: Fundacji PZU, spółkom PKP SA i PKP Intercity!

Za kreację i realizację kampanii odpowiada Grupa Nowy Ład, projektem kierowała Marzena Szkolak, a reżyserem spotu był Dominik Radecki.

Previous
Previous

Sukces kampanii świątecznej FNW

Next
Next

Polaryzacja w pracy – wywiad dla Impact Leaders