Pilotaż depolaryzacji w szkołach – podsumowanie

W październiku i listopadzie przeprowadziliśmy pilotaż warsztatów obniżających polaryzację w pięciu szkołach ponadpodstawowych w województwie mazowieckim:

  • 16 października 2024 w XXVIII Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Kochanowskiego w Warszawie (klasa o profilu kulturowym),

  • 22 października 2024 w Liceum Ogólnokształcącym im. mjr. Konstantego Mikołaja Radziwiłła w Komornicy (klasa o profilu prawniczym),

  • 24 października 2024 w Zespole Szkół Turystyczno-Gastronomicznych w Mińsku Mazowieckim (klasa o profilu hotelarskim),

  • 14 listopada 2024 w Technikum Łączności im. prof. dr. inż. Janusza Groszkowskiego w Warszawie,

  • 22 listopada 2024 w Technikum Architektoniczno-Budowlanym im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie.

Podczas trzygodzinnych warsztatów ćwiczyliśmy z uczniami i uczennicami umiejętności takie jak: słuchanie się nawzajem bez przerywania, kierowanie się ciekawością poglądów drugiej osoby nawet, gdy są inne niż nasze; rozmawianie z intencją poznania się i zrozumienia, a nie przekonywania do swoich racji. Młodzież rozmawiała m.in. o tym: „Kto ma trudniej kobiety czy mężczyźni?”, „Czy trzeba mieć studia, żeby mieć fajne życie?”, „Czy system ocen i prac domowych ma sens?”.

Dziękujemy szkołom, które wzięły udział w projekcie za zaufanie i otwartość na nasze działania. W styczniu opublikujemy raport podsumowujący projekt.

Projekt jest finansowany ze środków United States Agency for International Development (USAID) oraz German Marshall Fund of the United States (GMF). Osobą koordynującą jest Zuzanna Włodarczyk-Wojtowicz (z.wlodarczyk@fnw.org.pl).

 
 
 
Previous
Previous

Dobre Rozmowy – premiera publicznego warsztatu łagodzącego podziały

Next
Next

Wnioski po warsztatach Wspólnej Rozmowy dla NGO