Życzliwy jak Polak

„W debacie chodzi o to, żeby przekonać kogoś do swojej racji. W dialogu – żeby się usłyszeć i zrozumieć pomimo różnic światopoglądowych. Ważną zasadą jest na przykład mówienie od siebie: ja myślę, mnie się wydaje, ja to tak widzę, zamiast: jest tak i tak, powinno się, wszyscy, każdy, nigdy” – mówi Olga Białobrzeska, członkini zarządu FNW i psycholożka społeczna z Uniwersytet SWPS, w wywiadzie dla „Wysokich Obcasów”.

„Nikt nas tego powszechnie nie uczy. A przecież w szkole mógłby być przedmiot o tym, jak się dobrze komunikować i współpracować z innymi. Nie wiedza o społeczeństwie, a wiedza o umiejętności życia w społeczeństwie. Bardzo mi zależy na tym, żeby o codziennej życzliwości myśleć właśnie jako o umiejętności, której można i warto się uczyć. Chciałabym, żeby Polacy wiedzieli, że życzliwość to nie słabość, ale siła” – mówi Olga.

Olga Białobrzeska nadzoruje prace badawcze i ewaluacyjne w FNW. Rozwija też nowe formaty spotkań, obniżające polaryzację społeczną - jest autorką scenariusza
Treningów Dobrej Rozmowy. Konsultuje też pilotaż Warsztatów Dobrej Rozmowy, które tej jesieni będziemy prowadzić w wybranych liceach.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu tutaj.

Previous
Previous

Trening Dobrej Rozmowy dla Orlen SA

Next
Next

Jak dialog pomaga zwalczać hejt